Implanty zębów – co trzeba wiedzieć?

Implanty zębowe to droga do osiągnięcia pięknego uśmiechu. Przed założeniem implantów mamy wiele wątpliwości. Warto, więc poznać bliżej ten tematy, aby ze spokojem zdecydować się na ich założenie. Implanty stomatologiczne można stosować w przypadku utraty jednego zęba, ale także, by odbudować część zgryzu. Istnieją różne rodzaje implantów zębowych. Co trzeba wiedzieć o implantach – wyjaśniamy!

Spis treści:

• Czym są implanty dentystyczne?
  • Zalety implantów
  • Rodzaje implantów
  • Wątpliwości dotyczące implantów
  • Przeciwwskazania

Dowiedz się, czym są implanty dentystyczne, jakie mają zalety i poznaj ich rodzaje. Ponadto rozwiejemy wątpliwości dotyczące implantów.

Czym są implanty dentystyczne?

Implanty dentystyczne to po prostu zamienniki korzeni zębów. Wszczepia się je w kość szczęki, a następnie są one nadbudowywane uzupełnieniami protetycznymi, takimi jak korony, czy mosty. W ten sposób tworzy się pojedyncze zęby lub całe części uzębienia. Implanty wszczepia się w znieczuleniu miejscowym. Tytanowy implant po czasie staje się naturalną częścią szczęki, gdyż organizm nie odnajduje w nim ciała obcego i bez problemu narasta na nim kość, która się z nim łączy.

Zalety implantów

Wyższość implantów nad innymi metodami leczenia przejawia się szeregiem zalet. Implanty dentystyczne zapewniają doskonały efekt estetyczny, zachowują naturalny kontur twarzy, przez co przeciwdziałają wiotczeniu skóry i tworzeniu się zmarszczek mimicznych. Ponadto są oparciem dla sąsiadujących zębów i przeciwdziałają ich rozchwianiu oraz minimalizują zanik kości. Po zakończonym leczeniu implanty dają możliwość normalnego jedzenia i cieszenia się z diety, która zawiera surowe i twarde produkty. Dogodna jest także higiena jamy ustnej. Implanty stomatologiczne to przede wszystkim działanie estetyczne, które zapewnia piękny uśmiech i podnosi poziom pewności siebie.

Rodzaje implantów

Najpopularniejsze są implanty tytanowe, wykonane z metalu. Uznawane są za najtrwalsze i najpewniejsze rozwiązanie. Jednak poza nimi korzysta się także z implantów ceramicznych i polimerowych. Co ciekawe implanty mogą mieć różne kształty, od geometrycznych, po klasyczne przypominające śruby.

Wątpliwości dotyczące implantów

• Trwałości implantów zagrażają choroby autoimmunologiczne, szczególnie w takim wypadku należy poddawać je częstej kontroli.
  • Po wszczepieniu implantów generalnie zaleca się regularne wizyty u dentysty.
  • Pacjenci z implantami mogą poddawać się badaniu rezonansem magnetycznym.
  • Na okres co najmniej 3 miesięcy od wszczepienia implantów należy zachować abstynencję od nikotyny. Zaleca się trwałe rzucenie palenia po założeniu implantów.

Przeciwwskazania

Istnieją niestety przeciwwskazania do wszczepienia implantów. Podstawowym jest nieustabilizowana cukrzyca, która wpływa na gojenie się ran. Implanty nie mogą zostać założone także u osób, które zmagają się z chorobami nowotworowymi oraz u osób, których kości szczęki jeszcze się nie rozwinęły. Konsultacji podlegają choroby psychiczne, schorzenia szpiku kostnego, wady serca i choroba Parkinsona. Te przeciwwskazania nie są bezwzględne.

J. Ryszki 10a

41-500 Chorzów